Verrassend Sandakan

22 juni 2014 - Sandakan, Maleisië

Om 7.00 uur vertrok onze boot vanaf Turtle Island naar Sandakan. Hier aangekomen hebben we eerst ontbeten en vervolgens werden we in het centrum gedropt waar we ons 2,5 uur moesten zien te vermaken. De reisgids beloofde niet veel goeds want in Sandakan zou niet veel te beleven zijn. Dat viel gelukkig reuze mee. Sandakan was een positieve verrassing voor ons. Het was zondag dus het was erg druk in het centrum waar ook nog de zondagmarkt werd gehouden. Onverwacht kwamen we terecht op een overdekte groente-, vlees- en vismarkt. Met name de vismarkt was geweldig om te zien (en om te ruiken wat minder). De meest grote en vreemde vissoorten werden met de boot aangevoerd. Verser dan vers. Maar van gekoeld bewaren in vitrines zoals bij ons gebruikelijk is, hebben ze hier nog nooit gehoord.
Na de lunch werden we naar het vliegveld van Sandakan gebracht voor de vlucht naar Kuala Lumpur. Uiteindelijk zijn we met ruim een half uur vertraging in Kuala Lumpur aangekomen waar de chauffeur ons al stond op te wachten. De rit naar ons hotel duurde vervolgens nog een uur. Het Istana Hotel (5 sterren!) ligt in het centrum van de stad vlakbij bij de Twin Towers en een groot winkelgebied. We hebben een enorm grote en mooie kamer. Maar of we morgen op de flatscreen TV ook de wedstrijd van het Nederlands elftal kunnen kijken, daar zijn we nog niet achter. Eerst morgen maar eens KL verkennen.
Van het thuisfront kwam de vraag van wie de muggenbulten en de geschaafde knie waren. De muggenbulten hebben we redelijk verdeeld en de geschaafde knie is voor degene met de minst soepele ledematen als gevolg van 15 jaar meer op de teller. En o ja, de vorige verslagen verslagen bevatten nu ook een aantal foto's.

1. Desiree:
    Hai Jolanda,
    Gave verhalen! We vragen ons wel af of je niet vergeet uit te rusten;)
    Veel plezier nog en we hopen op nog meer mooie foto's en verhalen.
    groetjes,
    Linda, Barbara & Dé
  2. J.peters:
    23 juni 2014
    zo nu heb ik de foto"s compleet en is het alsof ik er zelf bij ben geweldig. Laat het op deze manier doorgaan dan beleven wij dit met jullie vanuit nederland. Groetjes pap en ome
  3. Annemie en Ad:
    23 juni 2014
    Wat een mooie en boeiende reisverslagen.
    Floortje Dessing kan hier niet aan tippen!