The Prime Minister had arrived!

23 juni 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een heerlijke eerste nacht in onze 5 sterren residentie en een uitgebreid ontbijt dat eveneens 5 sterren waard was, hebben we ons overgegeven aan de hitte van Kuala Lumpur om de stad te verkennen. Gelukkig bestaat er ook in KL zoiets als een "hop on hop off bus" die langs alle bezienswaardigheden van de stad rijdt. Waar je wil kun je uitstappen en de volgende bus nemen. In de KL-versie kun je zelfs kiezen of je in het cabrio- gedeelte wil zitten, dus zonder dak boven je hoofd, of in het gedeelte met airco. Er was zelfs WiFi aan boord. Kortom, een hele aangename manier om in ongeveer 2,5 uur een idee van de stad te krijgen.

's Middags hebben we een duik genomen in het zwembad en heerlijk op een bedje in de schaduw gelegen. We waren nu eens niet de enige bezoekers in het zwembad. Een geheel gesluierde dame en haar man waren onze mede-zwemmers. Maar wat doe je als moslima als je wat verkoeling zoekt en je kunt niet zwemmen? Juist ja, je gaat geheel gekleed inclusief hoofddoek het water in en gaat dan op de rug van je man zitten.

Het zwembadbezoek was een prima manier om de accu weer op te laden voor de avond want we hadden Chinatown op het programma staan. Na een heerlijke maaltijd in een eenvoudig Chinees eettentje zijn we op zoek gegaan naar Petaling Street. Deze straat wordt geheel in beslag genomen door marktkramen waar je van alles kunt kopen, voornamelijk kleding, schoenen, horloges, tassen en zonnebrillen. Uiteraard allemaal namaak en afdingen is hier heel normaal. "Look, look lady, special price for you, come in my shop" is de manier waarop de verkopers hun spullen proberen te verkopen aan voornamelijk toeristen. En in sommige gevallen slaagden ze daar goed in bij ons!

Bepakt en bezakt namen we de taxi terug naar ons hotel. Toen wij aankwamen stond er enorm veel politie bij het hotel. De portier die ons hielp uitstappen verwelkomde ons met de woorden: "Welcome, goodnight ladies, the Prime Minister has just arrived for diner". Tsja, je zit in een 5 sterren hotel of niet ...

1. Ria Christis:
    24 juni 2014
    Prachtige verhalen! We kijken iedere dag uit naar weer een nieuwe blog. Het voelt een beetje of we zelf meereizen! Veel plezier nog!
  2. Cor en José:
    24 juni 2014
    Wat een geweldige reis en een compliment voor de verslagen en de foto's. Het is voor ons thuisblijvers volop genieten geblazen.
  3. Moniek:
    25 juni 2014
    Mooie verhalen. Leuk leesvoer tijdens het uitboeren na Fynn zijn flesje