Thee, aardbeien, thee, aardbeien, thee ...

29 juni 2014 - Cameron Highlands, Maleisië

Cameron Highlands is een hoogvlakte ten noorden van Kuala Lumpur. Het was altijd een populaire bestemming van Britse kolonisten. Door de hoogte heerst er namelijk een aangenaam klimaat. Een mooie plek voor velen om de klamme hitte van KL te ontvluchten. Het klimaat leent zich uitstekend voor het verbouwen van thee en er zijn dan ook veel theeplantages die zorgen voor een fantastische plaatjes in het landschap.
We hebben vandaag één van de grotere plantages bezocht. De weg ernaar toe was fantastisch. Over smalle wegen zigzaggend naar boven en beneden over de bergen. Het uitzicht was geweldig. Onderweg zijn we in een klein dorpje uitgestapt waar een markt was. Alles aardbeien wat de klok sloeg. De meest uiteenlopende aardbeiensouvenirs werden er verkocht: van sleutelhangers tot paraplu's en van sloffen tot en met pyjama's en knuffelbeesten.

De volgende stop was Tanah Rata een iets grotere plaats. Ondertussen was het flink gaan regenen dus die tijd hebben we maar gebruikt om te lunchen. Voor 4 euro hebben we voor 2 personen een heerlijke lunch gehad in een restaurantje dat geheel in het teken stond van het WK voetbal. De finale was al voorspeld (zie foto). We zullen het zien vannacht!

1. Jan en Annemiek:
    29 juni 2014
    Hoi Jolanda en Claire, hoe smaken de aardbeien daar? Ha, ha neem aan dat ze daar genoeg zon krijgen. Leuk om weer te lezen wat jullie allemaal beleven en om te zien wat een prachtige natuur er daar in het Verre Oosten is. Benieuwd naar jullie volgende avontuur! Groetjes van ons allemaal