Attractie: twee westerse dames in een grote auto

28 juni 2014 - Cameron Highlands, Maleisië

Vandaag stond in het teken van reizen. Eerst de 3 uur durende boottocht terug vanuit Taman Negara en vervolgens een autorit van ongeveer 3 uur naar de Cameron Highlands. Maar eerst weer eens kennis gemaakt met de Maleisische interpretatie van tijd. De Avis-medewerker die om 12.00 uur onze auto zou komen brengen was er om 12.30 uur nog niet. Een medewerker van een toeristenbureau heeft toen voor ons gebeld met Avis. "15 minutes" was het antwoord. Uiteindelijk kwam hij om 13.00 uur opdagen. "Sorry, I'm late". Ja, dat hadden win ook al geconstateerd. Na de nodige formaliteiten geregeld te hebben, konden we op weg met onze Maleisische uitvoering van een grote Toyota. Tenminste, als het navigatiesysteem mee wilde werken. Dat bleek niet het geval omdat er geen ontvangst was. Dus met de routekaart in de aanslag maar op pad gegaan en in een iets groter plaats hadden we gelukkig wel bereik. Onderweg bleek geregeld dat men hier enigszins vreemd opkijkt van twee westerse dames die alleen in een auto reden.

Na een route met de nodige haarspeldbochten bereikten we aan het einde van de middag ons hotel in de Cameron Highlands. Voor Maleisische begrippen is het hier erg koud: het is maar 22 graden! We hebben een fantastisch mooi hotel en wat helemaal geweldig is, is dat we morgenavond gewoon op onze kamer voetbal kunnen kijken! Tijdens het avondeten hebben we ons getrakteerd op een heerlijk toetje: een wafel met verse aardbeien, room en ijs. De Cameron Highlands staan nl bekend om 2 dingen: aardbeien en thee. In de buurt liggen dan ook veel aardbeien-farms en theeplantages. Daar gaan we morgen maar eens een kijkje nemen.

1. J.peters:
    29 juni 2014
    De reactie heb ik al bij de video's geplaatst