Temple Time

25 juni 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

24 juni
Temple Time

Omdat we gisteren niet erg actief zijn geweest en niet veel km's in de benen hadden, besloten we om vandaag te voet naar China Town te gaan om daar een aantal tempels te bezoeken. Na een wandeling van ongeveer 45 minuten in een warm KL bereikten we China Town. We hebben daar een Hindu-tempel bezocht en 3 Chinese tempels. In één van de Chinese tempels hebben we wierookstokjes aangestoken. Dus geen kaarsjes voor mam, de opa's en oma's, maar wierook. Een aardige Chinese dame legde ons uit hoe we te werk moesten gaan. In iedere pot 3 stokjes steken te beginnen met de grote pot. "And every time you make good wishes". Deze keer dus geen Turtle Time maar Temple Time.

Al was het erg warm, we waren nu eenmaal goed bezig en daarom hebben we ook maar de terugweg naar het hotel te voet afgelegd. Na de nodige zweetdruppels vonden we dat we wel een duik in het zwembad verdiend hadden. Dus 's middags weer een paar uurtjes aan het zwembad gelegen. 's Avonds hebben we heerlijk sushi gegeten bij de Sushi King. De gerechten kwamen op een lopende band voorbij en waar je zin in had kon je pakken. De kleur van het bordje bepaalde de prijs van het gerechtje. Bijzonder was overigens dat het restaurant in een enorm overdekt winkelcentrum lag met een indoor achtbaan waarin de karretjes zelfs over de kop gingen en een snelheid van 80 km per uur bereikten.

Na het eten zijn we naar de Menara Kuala Lumpur gelopen. Deze TV-toren is 421 meter hoog en is daarmee de hoogste in Zuidoost-Azië en wereldwijd staat hij op de 7e plaats. Bovenin de toren op het platform hadden we een fantastisch mooi uitzicht over KL by night. Een mooie afsluiting van de dag.

1. Laura:
    25 juni 2014
    Weer zo'n leuk verhaal, dankjewel, ik lees ze met veel plezier.
  2. J.peters:
    25 juni 2014
    Zo kom nog eeens in de kerk, ook al is die van een andere geloof . Je weet maar nooit. Die geuren waren dat allemaal de zelfde of zat er ook iets van chanel bij. Die vind ik n.l. lekker ruiken.Maar ja als ik goed gelezen heb was er voor mij geen stokje gebruikt. Ga zo door . Het boekwerk wordt al aardig dik, alleen nu nog een uitgever vinden. Groetjes van den blierikse.