Bye bye KL

25 juni 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Het wandelen gisteren is ons ondanks de hitte goed bevallen en daarom vanochtend ook maar weer de stevige stappers aangedaan, pet opgezet en flesje water in de tas gedaan. Ons navigatiesysteem (dat is voor jullie begrip Jolanda in combinatie met een plattegrond) leidde ons in ongeveer 30 minuten naar Central Market, een grote overdekte markt in de buurt van Chinatown. Hier hebben we een tijdje rondgelopen en nog wat inkopen gedaan. Vervolgens zijn we op ons gemak weer teruggelopen naar het hotel. Om de zweetdruppels van ons af te spoelen hebben we ook vandaag weer een verfrissende duik in het zwembad genomen. Het blijft een lekker gevoel om heerlijk op een bedje aan het zwembad te liggen tussen de wolkenkrabbers met op de achtergrond de geluiden van een wereldstad. Ook dit keer weer genoten van een leuk schouwspel aan het zwembad: een volwassen man die zwemles krijgt van zijn kompanen op gepaste afstand gevolgd door zijn zwaar gesluierde vrouw.

We hadden vandaag geen zin in rijst, dus wat doe je als er een vestiging van Pizza Hut op de hoek van de straat ligt? Juist ja, gewoon twee pizza's bestellen en daar heerlijk van genieten. Omdat we vandaag genoeg hadden gelopen hebben we een taxi genomen naar Chinatown omdat we vanuit Maastricht en Hout-Blerick een boodschappenlijstje hadden doorgekregen. Hoe we al deze spullen zo meteen in onze rugzakken moeten krijgen, weten we nog niet, dat wordt in ieder geval een hele klus. In geval van nood kunnen we altijd nog terecht bij DHL die hier vlakbij zit.

KL is ons uitstekend bevallen, mede door het fantastische hotel en de centrale plek waar we hier zitten. KL is een stad van uitersten zoals veel Aziatische steden. Grote luxe warenhuizen en shopping mals afgewisseld met kleine winkeltjes, zwaargesluierde vrouwen naast frivool geklede dames en luxe 5 sterrenhotels waar op de hoek van de staat zwervers op een stuk karton liggen.

We zitten nu in de lobby van ons hotel te genieten van een heerlijk glas Cola Light. Alles wordt hier al in gereedheid gebracht voor de Ramadan die zaterdag begint. Wij vertrekken morgen naar Taman Negara, een groot regenwoud. We verwachten niet dat we daar de beschikking hebben over WiFi, dus de kans is groot dat jullie een aantal dagen moeten wachten op een volgende verslag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Laura:
    25 juni 2014
    Een goede reis en veel mooie avonturen in Taman Negara.
  2. Anny en Noud:
    25 juni 2014
    Pak nog maar een paar glaasje cola extra want in het regenwoud hebben ze geen cola.maak er een paar fijne dagen van en we horen wel hoe het geweest is gr mam en pap
  3. Ria Christis:
    25 juni 2014
    Heel veel plezier in het regenwoud. Hebben jullie de laarzen ook mee? We zien uit naar het verslag.
  4. J.peters:
    25 juni 2014
    De plu niet vergeten groetjes papen ome.