Romantisch ritje in een disco-riksja

1 juli 2014 - Penang, Maleisië

We hebben vandaag één van de warmste dagen beleefd, ruim boven de 30 graden en volop zon. Dat wisten we vooraf niet dus wij hadden bedacht om naar Georgetown te gaan en daar een stadswandeling van 3 à 4 uur te doen. Toen we daaraan vol goede moed begonnen, bleek dat even later toch niet zo'n goed idee te zijn, dus hebben we een beetje gesmokkeld. Ons was al een paar keer gevraagd of we niet met een riksja (fietstaxi) mee wilden en toen we er een paar bij elkaar zagen staan, hebben we toch maar een mooi exemplaar uitgezocht. Een in discostijl gepimpte riksja compleet met glitters en lampjes. De chauffeur/fietser moet vast gedacht hebben dat wij een setje waren want toen de rit begon, klonk er ineens romantische muziek uit de speakers. En dat terwijl wij ons helemaal ingesteld hadden op swingende discomuziek! Het was een leuke rit en chapeau voor de riksja-rijder die ons ondanks de hitte en het drukke verkeer veilig af heeft geleverd in Chinatown. Van daaruit zijn we verder gewandeld waarbij we oa in de wijk Little India zijn beland. Daar hebben we een tussenstop gemaakt voor een korte lunch in een Indiaas restaurant. De samosa smaakte uitstekend. Het is een driehoekig gefrituurd gebakje met een omhulsel van bladerdeeg en gevuld met een mengsel van groeten, vlees en kruiden.

Na weer een stukje van de route gelopen te hebben, namen we voor de tweede keer een ritje met een riksja die ons naar een groot winkelcentrum bracht. Na hier een tijdje rondgelopen te hebben, en natuurlijk wat economische activiteiten verricht te hebben, lonkte de gedachte aan een verkoelende duik in het zwembad. De openbare bus bracht ons in ongeveer een half uur terug naar het hotel. Kosten: 70 cent per persoon. Een groot gedeelte van de middag hebben we vervolgens doorgebracht op een bedje aan het zwembad met uitzicht op de oceaan. Het kon slechter!

Voor het avondeten kozen we voor het restaurant dat de beste steak in town  beloofde. Er was niets teveel beloofd. De Australische biefstuk was botermals. Ondertussen was de opbouw van de avondmarkt in volle gang. En dit schouwspel hebben we eens goed bekeken. Uit alle hoeken en gaten komen verrijdbare marktkramen tevoorschijn waarop de marktkooplui hun waar uitstallen. En in een mum van tijd is alles opgebouwd. En ook vanavond hebben we weer een rondje markt gedaan. We beginnen ons nu toch wel een beetje zorgen te maken over hoe we straks alles weer ingepakt krijgen om over het overgewicht maar te zwijgen. De generale inpak-repetitie is morgenavond als we ons gaan klaarmaken voor de reis naar Langkawi waar we onze reis gaan afsluiten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cor en José:
    1 juli 2014
    Als ik lees wat jullie allemaal ondernemen dan vraag ik mij af of jullie wel eens echt moe worden. Wat een ondernemende tantes! Nog heel veel plezier gewenst.
    Ome Cor
  2. J.peters:
    1 juli 2014
    wat jullie allemaal te voet doen dat is nog eens wat.
    Maar ik vraag me af of jullie bij thuiskomst nog vacantie hebben om uit te rusten en of jullie hier ook zo veel gaan lopen of wordt het maar gemotoriseerd de boodschappen doen.

goetjes pap en ome
  3. Bertien:
    1 juli 2014
    Voelen jullie je ook net als in de bounty reclame? Palmbomen, rieten parasolletjes en hebben jullie al een massage op het strand gehad? Hoort erbij hoor!