In plaats van een bosje bloemen

17 juni 2014 - Semenggoh Wildlife Rehabilitation Centre, Maleisië

16 juni: Zouden we vandaag net zoveel geluk hebben als gisteren toen we de neusapen in het wild hebben gezien? Vandaag stond nl een bezoek aan Semenggoh Wildlife Centre op het programma. Hier leven momenteel 37 Orang Oetangs "half" in het wild. Ze worden 's ochtend en 's middags gevoerd, maar als ze zelf genoeg eten hebben gevonden, dan komen ze niet naar de voederplaatsen. En laat er nu net volop fruit aan de bomen hangen. Dus geen Orang Oetangs gezien. Jammer, maar we hebben later deze week nog een kans. Onderweg naar het jungle resort Batang Ai hebben we onderweg een tussenstop gemaakt in Siran, een klein plaatsje met een lokale markt. We hebben hier even rond gekeken en met name de vlees - en visafdeling bewonderd. De geuren en kleuren komen je hier tegemoet. Omdat we morgen een bezoek gaan brengen aan de Iban-stam moeten we ook iets voor onze gastheren meenemen. Daar waar we in Nederland gewoonlijk een bosje bloemen of flesje wijn meenemen, gaat het hier om meer praktische zaken. Er wonen 37 families in het longhouse dat we gaan bezoeken, dus wat nemen we mee? 37 zakjes zout, 37 pakjes koffie en voor de kinderen zakjes chips om uit te delen. Het laatste gedeelte van de reis van vandaag hebben we per boot afgelegd want het Hilton Batang Ai Resort ligt zo afgelegen dat het alleen met een klein bootje bereikbaar is. De grote rugzak hebben we achtergelaten en hopen we over 2 dagen weer aan te treffen. De spullen voor de komende dagen hebben we nu in onze kleine rugzakken gedaan. Het resort waar we de komende twee dagen verblijven ligt erg afgelegen in de jungle vlak bij de grens met Kalimantan (Indonesië). Zo afgelegen dat er geen internet/WiFi is en je hoort er totaal geen andere geluiden dan de geluiden die door allerlei dieren gemaakt worden. En 's avonds is het ook écht donker: geen enkele straatverlichting (straten zijn er trouwens ook niet en waar heb je dan verlichting voor nodig).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    17 juni 2014
    Wauw - wat maken jullie mooie dingen mee :-) Een genot om jullie verhalen te lezen.

Geniet!
    Groetjes Mieke
  2. Ria Christis:
    17 juni 2014
    Wat een ervaring en deel ons later mee hoe het bevallen is 2 dagen zonder wifi! Wat een rust! We zien uit naar het volgende verslag. Groetjes en Claire morgen een fijne verjaardag. Gefeliciteerd alvast.
  3. J.peters:
    17 juni 2014
    Alles even prachtig en spannend maar wat ik gemist heb
    waren de foto's was het filmrolletje dan al vol.Volgende keer meer rolletjes meenemen. Groetjes pap en ome
  4. Annemie en Ad:
    17 juni 2014
    Fijn dat jullie ook alles zo mee mogen maken als er beloofd was.
    Het zal in het echt beslist indrukwekkender zijn als op de tv.
    En voor Claire : alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
  5. Anny en Noud:
    17 juni 2014
    Wat fijn dat jullie het zo mooi hebben Claire proficiat en een dikke kus van mam en pap maak er wat leuks van
  6. Moniek:
    18 juni 2014
    Proficiat Claire! Hopelijk heb je een mooie dag. Het zal in ieder geval een unieke verjaardag zijn. X