Warm welkom!

14 juni 2014 - Kuching, Maleisië

Een half uur eerder dan gepland kwamen we aan in Kuala Lumpur. Dat kwam ons erg goed uit, want in Schiphol werd ons al verteld dat onze overstaptijd voor de vlucht naar Kuching wel erg krap was, dus we zouden ons best moeten doen om de aansluiting te halen. De tijd was zo krap dat onze bagage zelfs het label "hot transfer" kreeg. Met voorrang behandelen dus. Het overstappen was nu echter enkel probleem.

Na deze voorspoedig verlopen reis kregen we letterlijk en figuurlijk een warm welkom in Borneo. Niet alleen de hitte (stel je voor dat je met een ski-pak aan in de sauna zit) maar de winst van het Nederlands voetbal elftal zorgden voor een warm welkom. "Ah, you're from Holland, 5-1, congratulations!" We werden door iedereen gefeliciteerd alsof we zelf een fantastische prestatie hadden neergezet. Vlak voordat we op Borneo aankwamen had de piloot "for our Dutch friends" al gemeld dat "Holland has beaten Spain 5-1" maar wij wisten niet zeker of hij nu zei "has beaten Spain" of "has beaten by Spain". Maar toen de Maleisiërs zo enthousiast reageerden op het feit dat we uit Holand kwamen, wisten we dus genoeg. Overigens hebben we onderweg zelf ook de wedstrijd Nederland - Spanje gezien. Alleen ... Dit was de herhaling van de finale van 4 jaar geleden. Zou dit geluk gebracht hebben? Wie zal 't zeggen.

We hebben de stad al verkend inclusief een bezoek aan de moskee van Kuching en een duik genomen in het zwembad. Morgen staat een excursie op het programma naar Bako National Park, waar we de Hollandse apen hopen te zien. Hoe die er uit zien? We houden jullie nog even in spanning.

1. Ria Christis:
    14 juni 2014
    Gelukkig dat de reis goed verlopen is. Ziet er allemaal tip top uit!
    Inderdaad was het geweldig dat Nederland Spanje zo heeft ingemaakt. Zien graag je volgend verslag. Veel plezier!
  2. Annemie en Ad:
    14 juni 2014
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    Geniet ervan.
  3. Moniek:
    14 juni 2014
    Leuk verslag! Geniet ervan en we zijn benieuwd naar de volgende avonturen.
  4. Lisanne:
    15 juni 2014
    Good um te hure det se good aangekomme ziet! Geneet van de aapjes!
  5. J.peters:
    15 juni 2014
    Fyn det alles good geit.
    Geneetvan 't aete dao want thoes guueff 't weer hollandse kos.
    Groetjes van 'ogge vader en ome.